Från idé till resultat på Facebook

Här är våra fyra bästa tips för att skapa en bank av innehåll för Facebook
Ta vara på dagarna då du är kreativ
Vissa dagar är det lättare att ta bra bilder. Du kanske har planerat in något för dagen som är fotovänligt, kanske har du ett bra flow en dag eller så kanske du bara vaknat med en väldigt bra hårdag. Knäpp då massvis med kort, testa olika vinklar och gör även små korta videos om möjligt.
Panga inte på med allt på en gång
Kanske har du en tendens att stötvis göra inlägg på din Facebook. Du lägger ut ett inlägg med massvis med bilder eller flera inlägg på raden. Var sparsam och pytsa ut de material som du nu har ett lager av. Fast än du känner dig stolt över ditt jobb och vill visa det så blir troligtvis gensvaret mycket bättre om du samtidigt lägger upp det när det är rätt tid för det.
Läs även: Så skapar du bra inlägg på Facebook
Schemalägg
Har du svårt att få tid och energi till att skapa dig en bra bildbank? - Planera för det. Tänk ut vad du vill ha för typ av material och avsett sedan en halv dag då du endast har det på schemat. Du kommer att spara massvis med tid. Det bästa materialet skapas oftast när du har roligt och när du inte har massa andra saker i huvudet samtidigt.
Journalist, ja visst!
Så vad ska jag egentligen skriva om i mina inlägg? Här kommer ett litet tips: Låtsas att du är en journalist som ska göra olika reportage som ska handla om ditt företag. Har du en intressant historia att berätta? Har du några coola prylar att visa upp? Kan du intervjua någon eller låta dem skriva ett inlägg? Testa och låt kreativiteten flöda.
Företagarna guidar i samarbete med Emma & Emma AB - marknadsföring och profilering