Kunskap för dig som vill utveckla din affär och växa. Här hittar du tips för en bra affärsplan och en affärsstrategi, du kan lära dig om grunder för att bygga e-handel för småföretag och kunskap inom marknadsföring.
Günther Mårder pratar affärsutveckling och samarbeten med storbolag tillsammans med Camilla Ljunggren som bland annat grundat Business Challenge. Lyssna nu!
Vendela Lilliestråle är en av grundarna bakom Qalora Capital. Hon var med på 103-listan 2019 och driver en matchmaking-tjänst för startups och investerare från hela Europa. Hon ser att många unga företagare är starka på att bygga kundrelationer.
Günther får besök i studion av investeraren och entreprenören Sara Wimmercranz som bland annat grundat Footway och riskkapitalbolaget Backing Minds. Lyssna nu!
Günther får besök av investeraren och entreprenören Aurore Belfrage. De diskuterar bland annat hur AI kan effektivisera besluten och skapa fler hållbara företag. Lyssna nu!
Det räcker inte att bara kasta upp sin vara eller tjänst på sociala medier och sen vänta på att människor ska komma springandes och köpa. Nej, du som småföretagare måste lära kä...
Har du för lite tid för strategifrågor och utveckling? Enligt Tillväxtverket är du i så fall i gott sällskap, då problemet rankas som ett av de största tillväxthindren. Men det ...
De flesta företag bygger på en tydlig idé och målsättning, en riktning att följa under uppstartsfasen. Men hur säkrar man att mål och strategier fortsätter att vara tydliga och ...
Att identifiera, analysera och hantera hållbarhetsrisker är något som blir allt viktigare. Det beror dels på att kraven på riskanalyser ökar, bland annat i hållbarhetsredovisnin...
Många företag har idag en företagssida på Facebook som används som en hemsida. Däremot så är det många som missat att det finns mycket mer än så att hämta på sociala medier som ...
Vi brukar ofta samla på oss material att posta på sociala medier utan att veta när och hur det kommer att användas. Ibland så dyker det upp en tanke som saknar bild eller rörlig...
Med kraften i nätverket av 60 000 företagare kan våra medlemmar utbyta kunskap, hitta synergier för varandras affärer och tillsammans skapa ett bättre företagsklimat.