För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Senaste nytt i hela landet - Företagarna Nyheter

Vill du lära dig mer om sociala medier och Googles tjänster?

7 maj 2019, 07:30-09:30
Plats: Leksands Sparbank
Delkurs 1: Grundutbildning i Googles viktigaste tjänster och hur du nyttjar dem på bästa sätt

Erik Nyström, United Power, har jobbat med digital marknadsföring sedan 2012, med fokus på Googles tjänster samt bättre mätning och resultatrapportering.

1,5 timmar inspirerande och intensiv utbildning, med exempel på såväl framgångar som misslyckanden, och konkreta tips. Sista 30 minuterna för öppna frågor. Efteråt bjuder Erik på gratis Analytics-genomgång av varje deltagares Analytics-konto.

SEO och Adwords har de flesta hört talas om men många kastar pengar i sjön och missar ofta lågt hängande frukt.

Erik går igenom:

  • SEO – 5 viktigaste punkterna
  • Adwords – 5 viktigaste punkterna
  • My Business – Hygienfaktorn många missar
  • Youtube – Kort intro om potentialen
  • Drive – Varför jobba i molnet
  • Search Console – Vad är det?
  • Tag Manager – Mät de som kontaktar dig
  • UTM-taggning – Mät dina samarbeten
  • Analytics – Hur vi gör mätning värdefull
  • Data Studio – Användbar och enkel rapportering

Kursen arrangeras av FFLIST, Företagarna Leksand och Leksands Handel och är kostnadsfri för medlemsföretag och erbjuds alla i ditt företag som vill lära sig mer om digital marknadsföring.
Anmälan: Senast 3 maj. Mejla antal deltagare till: mats@fflist.se
Begränsat antal platser så först till kvarn gäller.

Delkurs 2

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap

Medlemskapet ger dig rabatter, rådgivning och nätverk.

Bli medlem – tillsammans skapar vi bättre förutsättningar

Medlemsförmåner

Vi erbjuder över 30 medlemsförmåner med rabatter på IKEA, SJ, Volvo, BMW, Fortum, Swedol med mera.

Politik och påverkan

Vi driver företagarpolitiska frågor genom att presentera analyser, fakta och egna undersökningar.