För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Senaste nytt i hela landet - Företagarna Nyheter

Vill du lära dig mer om sociala medier och Googles tjänster?

4 jun 2019, 07:30-09:30
Plats: Leksands Sparbank
Delkurs 2: Grundutbildning i Sociala medier och möjligheterna med kanalerna som annonsplattform

Jessica Engström arbetar som strateg på United Power i Falun och har under de senaste åren följt framförallt plattformarna Facebook och Instagrams utveckling.

1,5 timmar inspirerande och intensiv utbildning, med exempel på såväl framgångar som misslyckanden, och konkreta tips. Sista 30 minuterna för öppna frågor.

De flesta har förstått att sociala medier är en bra kanal att bygga sitt varumärke på, men färre har förstått vilka möjligheter det finns att enkelt nå ut till nya kunder genom plattformarna. Än färre gör detta framgångsrikt.

Jessica konkretiserar

  • Var behöver du finnas och inte finnas – och varför?
  • Skillnaden mellan sponsrade inlägg och Paid Social
  • Varför annonsering på sociala medier är överlägset när det kommer till att hitta nya kunder
  • Facebooks algoritmer och hur de funkar
  • Hur du enkelt steppar upp kvalitén på dina inlägg
  • Varför du behöver en annonsstrategi

Kursen arrangeras av FFLIST, Företagarna Leksand och Leksands Handel och är kostnadsfri för medlemsföretag och erbjuds alla i ditt företag som vill lära sig mer om digital marknadsföring.
Anmälan: Senast 31 maj. Mejla antal deltagare till: mats@fflist.se
Begränsat antal platser så först till kvarn gäller.

Delkurs 1

 

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap

Medlemskapet ger dig rabatter, rådgivning och nätverk.

Bli medlem – tillsammans skapar vi bättre förutsättningar

Medlemsförmåner

Vi erbjuder över 30 medlemsförmåner med rabatter på IKEA, SJ, Volvo, BMW, Fortum, Swedol med mera.

Politik och påverkan

Vi driver företagarpolitiska frågor genom att presentera analyser, fakta och egna undersökningar.