headphones newspaper video-player

Nominera din favorit i Uppsala

14 nov 2019
Vid årets Företagargala kommer en mängd priser att delas ut till några av vår stads fantastiska företagare. Nedan kan du läsa mer om de olika kategorierna. Är det någon företagare i Uppsala som du tycker förtjänar att hyllas lite extra? Nominera i formuläret här intill!

Årets Företagare: 

Årets Företagare delas ut till en företagare som utfört en prestation utöver det vanliga och vars företag påvisar lång ekonomisk stabilitet. Företagaren är genom sitt sätt att leda en förebild för andra. Företaget ska ha sitt huvudkontor i Uppsala kommun.

Årets Unga Företagare:

Årets Unga Företagare är ett pris som ges till en företagare under 35 år som både äger och driver företaget. Företagaren ska vara en god förebild och ambassadör för unga företagare i Uppsala.

Årets Hållbara Företag:

Utmärkelsen ska gå till ett företag som är en förebild inom hållbarhetsarbete och bidrar till samhället på ett utmärkande sätt.

Utmärkelsen går till ett företag i Uppsala som i sitt företagande bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Företaget ska ta hänsyn till ekologiska, ekonomiska och sociala utmaningar som är strategiskt viktiga för kommunen och bidra positivt till Uppsalabornas livsmiljö.

Årets Innovation:

Utmärkelsen ges till en eller flera idégivare bakom en innovation. Den/de nominerade tar hänsyn till samhällsansvar och deltar i lokalsamhället. Vinnaren har också visat prov på att vara extra kreativ genom att ha kommit på en ny lösning med innovationshöjd och som möter ett efterfrågat behov på marknaden eller som banat väg för nytänkande på ett sätt som bör premieras.

Årets Komet:

Årets Komet, här har företaget tydligt visat hur viktigt det är att ständigt finnas med i nuet. Företaget har påvisat uthålligt och envishet samt genom sin målmedvetet förfinat sin tjänst eller produkt för att få företaget att växa expansionsartat.

Årets Småföretag: 

Kriterier för kategorin är hållbarhet, digital närvaro, en affärsidé som är säljande och unik. En tydlig plan för hur man arbetar med att nå och bredda sin kundgrupp och/eller sitt koncept. Vad man gör för att ge det ”lilla extra” i sin kundservice.  Företaget har mellan 1-50 anställda.

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap
VÄLJ MEDLEMSKAP, ANGE POSTNUMMER OCH ANTAL ANSTÄLLDA OCH SE ÅRSKOSTNAD