För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på ikonen nere till höger.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Rejäl ökning för Företagarna i Almedalen

Publicerad 29 okt 2019
Arbetet med att få ut företagarfrågor under Almedalsveckan gav hög effekt. Företagarna klättrade till plats 12 bland de opinionsbildare som nådde ut bäst i redaktionella medier, visar årets Almedalsrapport.
Företagarnas tårtkalas där småföretagens andel i "skattetårtan" uppmärksammandes var en av många aktiviteter som nådde ut i media under Almedalsveckan. Foto: Peter Holgersson

Listan för räckvidd i media toppas av Säpo följt av RFSL och Arbetsförmedlingen. Företagarna klättrade hela 19 platser, från 31:a plats 2018 till  tolfte plats 2019, med en räckvidd på 8,1 miljoner. Inom kategorin aktörer inom näringsliv var Företagarna andra bäst på att nå ut i media, tätt efter Svenskt Näringsliv.

Företagarna var också en av bara åtta aktörer som lyckats öka sin närvaro i media jämfört med året innan. Många andra har haft svårare att nå ut än året innan, eftersom intresset för veckan svalnat något jämfört med tidigare år, enligt Almedalsrapporten för 2019.

- Vårt fokuserade arbete på opinionsbildning har gett effekt, vilket är jättekul, kommenterar Lina Skandevall som är projektledare för Företagarnas närvaro i Almedalen.

Taggar
Fler nyheter från Företagarna