headphones newspaper video-player
Corona - råd och stöd till företag
Företagarnas tårtkalas där småföretagens andel i "skattetårtan" uppmärksammandes var en av många aktiviteter som nådde ut i media under Almedalsveckan. Foto: Peter Holgersson

Rejäl ökning för Företagarna i Almedalen

Arbetet med att få ut företagarfrågor under Almedalsveckan gav hög effekt. Företagarna klättrade till plats 12 bland de opinionsbildare som nådde ut bäst i redaktionella medier, visar årets Almedalsrapport.

Listan för räckvidd i media toppas av Säpo följt av RFSL och Arbetsförmedlingen. Företagarna klättrade hela 19 platser, från 31:a plats 2018 till  tolfte plats 2019, med en räckvidd på 8,1 miljoner. Inom kategorin aktörer inom näringsliv var Företagarna andra bäst på att nå ut i media, tätt efter Svenskt Näringsliv.

Företagarna var också en av bara åtta aktörer som lyckats öka sin närvaro i media jämfört med året innan. Många andra har haft svårare att nå ut än året innan, eftersom intresset för veckan svalnat något jämfört med tidigare år, enligt Almedalsrapporten för 2019.

- Vårt fokuserade arbete på opinionsbildning har gett effekt, vilket är jättekul, kommenterar Lina Skandevall som är projektledare för Företagarnas närvaro i Almedalen.

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap