headphones newspaper video-player

Soloföretagare lyfter sina verksamheter med film

Ett 50-tal soloföretagare deltog i årets upplaga av Soloföretagardagen, där vi bjöd på kunskaper kring film och sociala medier. Deltagarna lärde sig under dagen att skapa intresseväckande filmer och fick kunskaper i hur de med hjälp av film kan lyfta sina verksamheter.

För femte året i rad arrangerade Företagarna Soloföretagardagen, en dag för de företagare som är minst men också flest till antalet. I år höll vi till på vackra Uddetorp Säteri i Borgstena, utanför Borås.  Att det är roligare att ha kick-off tillsammans med andra än med  bara sig själv kan nog de flesta hålla med om.  Att dessutom lära sig något som är användbart i verksamheten är ju inte heller fel. För utbildningen stod Amanda Termén, vd och kommunikationsstrateg på Språng Kommunikation. Kombinationen av en duktig pedagog och deltagare som snabbt fattade galoppen bäddade ju såklart för fantastiska resultat!

De vackra omgivningarna kring Uddetorp Säteri är som gjorda för filminspelningar.  Efter en teoretisk genomgång kring vad man ska tänka på när man gör film och fallgropar man bör undvika, fick deltagarna ge sig i kast med att börja filma varandra och omsätta sina nya kunskaper i praktiken.

 

Det var roligt att se så engagerade deltagare, som verkligen hjälpte och lyfte varandra under dagen, både med filmskapandet och med tankar och idéer kring hur film kan användas i olika verksamheter. 

Amanda berättar varför man ska använda film för att nå ut

 

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap
VÄLJ MEDLEMSKAP, ANGE POSTNUMMER OCH ANTAL ANSTÄLLDA OCH SE ÅRSKOSTNAD