headphones newspaper video-player

Soloföretagare stärkte sina personliga varumärken på Soloföretagardagen

Det var hög energi och ett stort engagemang bland deltagarna på Soloföretagardagen 2018, som i år hölls på Albert Kök- Hotell och Konferens i Trollhättan. Årets tema var "Stärk ditt personliga varumärke för fler och lönsammare affärer".

40 soloföretagare hade valt att investera i sig själva och sitt företag och lyfta blicken från det dagliga arbetet för en dag.  Oliver Lopez, som driver sitt företag Structsales, lotsade deltagarna genom dagen och varvade föreläsningar med workshops, då deltagarna direkt fick omsätta sina nya kunskaper i praktiken.  Ämnen som avhandlades var bland andra det personliga varumärket och värdebudskap, kunden och den nya köpresan,  hur man skapar en digital närvaro, prissättning och förhandlingsteknik. 

"Det har varit en jättetrevlig dag med en inspirerande och engagerad föreläsare. Det jag tar med mig speciellt från dagen är att lyssna mer på kundens behov, vilket också kan leda till merförsäljning. Jag fick också lite råg i ryggen när det kommer till prissättning, att stå på mig, värdera mitt arbete och sätta rätt pris utifrån min insats", säger Elisabeth Olsson, Havet Redovisning & Ekonomi AB i Uddevalla (längst till vänster på bilden ovan).

 

Oliver Lopez, som ledde dagen, ger i filmen sina bästa tips på hur man stärker sitt varumärke.

 

 

  Lotta Rolandson
  Kommunikatör / Projektledare , Västra Götaland
  0707-75 84 90, 031-745 40 03
  lotta.rolandson@foretagarna.se

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap
VÄLJ MEDLEMSKAP, ANGE POSTNUMMER OCH ANTAL ANSTÄLLDA OCH SE ÅRSKOSTNAD