headphones newspaper video-player

LinkedIn - kan det vara nåt?

Ja, det tyckte i alla fall många av våra medlemmar när vi hade bjudit in Philip Gozzi från Stjärnsäljarpodden för att inspirera oss att komma igång med våra Linkedinprofiler.
Publicerad 19 mar 2021

Närmare 400 medlemmar kopplade upp sig och fick en fullmatad timme med många bra tips på hur du ökar din synlighet och skapar trafik till din profil på Linkedin.

Det bjöds på flera tydliga exempel, många skratt och flera aha-upplevelser, vi fick höra om vanliga misstag, lökar och att man måste bjuda på sig själv men det viktigaste var att vara personlig! Det är dig man vill lära känna och ha med i sitt nätverk, inte ditt företag.

Att bjuda på sin kunskap och expertis istället för att kränga är också viktigt!

Vi fick även med oss 4 av de 6 viktiga nycklarna:

  • Profil
  • Bygg ditt nätverk
  • Lök-strategi
  • Innehåll
  • Räckvidd och Algoritm
  • Konvertering

Det finns väldigt mycket mer att utveckla för att till slut bli riktiga proffs men Philip tipsade om att börja posta i alla fall 1 post i veckan så ni kommer igång.

Och använd emojis för att förstärka ert budskap! 😊

Några kommentarer om föreläsningen:

”Jag tyckte att dagens webbinar om att stärka varumärket på LinkedIn var toppen! Precis vad jag behövde för att komma igång på allvar med LinkedIn!” - Bo Gärdhagen, Gärdhagen Akustik AB

”Jag tyckte dagen var både givande och inspirerande. Jag fick gå in på Linkedin direkt och uppdatera min profil insåg jag. För mig var detta precis vad jag behövde. Och vilken energi!” – Linda Moberg, ordförande i Företagarna Österåker.

"Gav mig mod och energi att släppa på jantelagen och profilera mig själv och företaget” - Karin Semberg, Semberg Ledarskap AB"

Se sändningen i efterhand HÄR >>

 Philip Gozzi - Stjärnsäljarpodden

Fler nyheter från Företagarna

Mer från hela Sverige


Coronakrisen


Krönikor