För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

En kväll med Influencer Marketing!

Publicerad 25 nov 2022
Under onsdagskvällen hade vi vår tredje kväll under det nya konceptet 4-i-rad, den här gången som en del av vår eventserie Women owned och med temat influencer marketing. Gästade gjorde Charlotte Mikander, ägare av CM Strategy, och influencern Alexia Kafkaletos. Det var en inspirerande kväll med många goda samtal och diskussioner!
Charlotte Mikander och Alexia Kafkaletos

Vi träffades på Företagarnas kontor och började kvällen med lite mingel och goda smörrebröd. Företagarnas projektledare Mette Pagling startade sedan igång och presenterade Företagarna och därefter tog kvällens moderator Caroline Antonsson vid,  Företagarnas marknadansvarig. Hon presenterade kvällens huvudperson Charlotte Mikander som berättade om sin spännande företagsresa med sitt företag CM Strategy och hur de arbetar med influencer marketing och senare under kvällen kom influencern Alexia Kafkaletos och berättade om sitt samarbete med CM Strategy och hur hon jobbar med sitt varumärke.

eventinfluencermarketin.jpg

Charlotte startade sitt företag för 2.5 år sedan och har sedan dess gjort en fantastisk resa och i år vann Charlotte vann Årets Unga Företagare i Stockholms stad. CM Strategy är en boutiquebyrå som hjälper företag att stärka sin digitala närvaro och marknadsföring genom influencer marketing, där man kopplar ihop utvalda kända profiler med företag och skapar strategiska kampanjer och samarbeten. De har arbetat med företag som MQ, K-Rauta, HBO, Samsung och Finnair och har flertalet kända profiler under sitt paraply.

charlotteim2.jpg

Kvällens deltagare fick många goda tips och råd och framför allt inspiration för att ta nästa steget i sin marknadsföring. Charlotte och Alexia pratade om vikten av att alltid vara ärlig och genuin i det man förmedlar, och att tänka långsiktigt. Och att som företagare börja där man kan, med det man har. Det blev många intressanta diskussioner och vi hoppas att de som deltog gick hem med ny energi och inspiration!

Fler nyheter från Företagarna