podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Värdeskapande är viktigt på Efficy

Publicerad 26 okt 2022
Det första mejlet skickades för ganska exakt 51 år sedan, så sent som i oktober 1971, mellan två intilliggande datorer. Det dröjde till 1983 innan det första mejlutbytet skedde i Sverige.

I dag har vi nått långt, internet är oändligt. Och det var just det som Efficy ville nå ut med när de föreläste under Företagarna Malmös event då marknadsföring på nätet var i fokus.

– Skapa ett värde i det du förmedlar i din digitala marknadsföring, säger Lars Nilsson från Efficy.

En bra hemsida kan vara en stark konkurrensfördel. Andra sätt att nå ut är genom att regelbundet uppdatera sättet man skriver sina nyhetsbrev på, genom mindre ändringar kan man fånga intresse på fler håll.

– Vissa hemsidor väcker intresse, man vill bara veta mer när man besöker dem. Andra kan behöva utvecklas. Man kan be sina bekanta kolla på hemsidan och ge tips eller titta hur andra har gjort för att locka kunder, säger Susan Wahlgren Persson.

”Fantastiska kundrelationer är nyckeln till framgång” stod det på tv-skärmen framför deltagarna. Det kan ske genom enhetlig kundupplevelse i alla kanaler och att upptäcka problem i tid.

 

Taggar
Fler nyheter från Företagarna