Att de har lyckats ta sig i genom pandemin tror de har att göra med att de håller en hög servicegrad och satsar fullt ut. Med hjälp av pannben, mycket vilja, kunder och gäster som tror på och pushar de unga företagarna att leverera i ur och skur har framgångarna kommit.
– Personlighet och omtanke för såväl gäster som råvaror och produkter är något som kännetecknar oss. Även nytänkande i utvecklingen av våra egna produkter med fokus på hållbarhet och äkta mathantverk.
Vad i ert företagande gör er mest stolta?
– Att företaget var lönsamt redan första året och att vi växer i snabb takt. Vi uppfyllde, till stor del, vår femårsplan på mindre än två år, säger de enat.
Vilka är då era mål om ni tittar fem år framåt?
– Att arbeta för ökad hållbarhet på alla punkter i företaget är vår främsta uppgift. Både vad gäller miljö, arbetsmiljö och produktutveckling. Mycket fokus kommer att ligga på vårt ledarskap både mot oss själva men också för vår fantastiska personal.
Robin och Linnea beskriver sina främsta egenskaper som företagare enligt följande: “Vi är ödmjuka och lösningsorienterade.”
Vad har varit er största utmaning som företagare och hur löste ni det?
– Personalfrågor och personalförsörjning har varit otroligt svårt, framförallt under pandemin. Lösningen har varit att familj och vänner har hjälpt till väldigt mycket. Och så har vi själva arbetat stenhårt för att kunna leverera.
Kan ni dela med er av tre råd till den som vill vinna Årets Företagare i framtiden?
– Ödmjukhet varar längst. Tänk på hållbarhet redan från början och räkna med att allt tar säkert dubbelt så mycket tid som man tror.