podcast news play företagaren I media förmån

Använd dina sociala medier som en superpower

Många företag upplever nu en vikande efterfrågan på grund av corona-restriktioner och kunder som håller sig hemma. Företag som har investerat i att bygga starka relationer med sina kunder i sociala medier och e-post har nu en fördel och ska såklart använda dessa. Det kanske visar sig vara minst lika viktigt som att ha koll på bolagets nyckeltal?
Publicerad 20 mar 2020

Så här lockar du fram kunderna via mobilen – vi har listan:

  • Öppna butiken tidigare via tidsbokning så att kunden får hela butiken för sig själv
  • Erbjud kunderna att ringa eller mejla sin beställning så att den bara är att hämta ut
  • Erbjud betalning utanför butiken i friska luften, t ex med Swish eller portabel kortläsare
  • Erbjud upphämtning hos kunden
  • Erbjud personlig shopping på telefon
  • Gör en virtuell rundtur i butiken och visa upp sortimentet
  • Erbjud fri hemleverans
  • Har du även en webbshop – påminn kunderna att det är ett alternativ till att handla i butiken
  • Sälj digitala presentkort
  • Kan du streama träningspass eller föreläsningar?
  • Har du en verksamhet som går att utföra hos kunden istället?
  • Erbjud fri ombokning
  • Ha speciella öppettider för personer som är i riskgrupper
  • Berätta vad ni vidtar för åtgärder att minska smittspridning i butiken så att kunden känner sig trygg
Taggar
Riks Nyhet
Fler nyheter från Företagarna

Företagarnyheter från hela Sverige


Lyssna på Företagarpodden


Krönikor från våra politiska experter

Företagarna Granskar

Granskning: Regelbörda

Det borde vara lätt att göra rätt men regelbördan är fortfarande en av de största utmaningarna för landets företagare. Hotellägare Thérèse Liljeqvist en av dem.