För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

En av dem blir Årets Unga Företagare

Publicerad 27 sep 2018
På kvällen den 19 oktober vet vi vem som blir Årets Unga Företagare 2018. Ta en titt på de fem urstarka finalisterna redan nu.

Läs mer om galakvällen 19 oktober och boka din biljett!

Alla företagare är doers, men vissa har det där lilla extra som gör att de sticker ut även i en så färgstark grupp som företagare utgör. En del av dem har dessutom kommit långt i sin företagargärning trots att de är relativt unga. Det är precis dem som tävlar om att bli Årets Unga Företagare.

För att komma i fråga för priset måste man vara under 30 år, en förebild för andra, driva ett framgångsrikt företag och under året ha utfört en prestation utöver det vanliga.

Vår jury med framträdande personer från näringslivet har nu valt ut fem finalister till årets pris. Förutom äran och alla dörrar som utmärkelsen öppnar får vinnaren 50 000 kronor av vår prissponsor Almi, som erbjuder lån och affärsutveckling till företag med tillväxtpotential.

De nominerade är verksamma inom ett brett spann företagande, från tillverkning av skönhetsprodukter och nedbrytbara hygienartiklar, till försäljning av bilar och kepsar samt studentbemanning av lärarvikariat.

  • Isabella Löwengrip/Löwengrip Beauty AB m.fl. (Stockholm)
  • Kristoffer Persson och Gustav Bild/Studentvikarie Sverige AB (Göteborg)
  • Niklas Nordheim, Filip Klasson och Alexander Berg/Hatstore Scandinavia AB (Kalmar)
  • Noel Abdayem/The Humble Co AB (Stockholm)
  • Saeid Mohamad/Knivsta Motor AB (Knivsta)

Läs mer om de nominerade här!

– Det är en enorm bedrift att nå så långt som de nominerade har gjort. De unga entreprenörerna har ett försprång gentemot de äldre i det att de i sin livssituation i många fall har större möjligheter att våga ta risker, vilket är en nyckel till framgång. Tillsammans med en förståelse för hur de ska nyttja digitaliseringens möjligheter skapar de tillväxtföretag med stora framgångar, säger Günther Mårder, vd för Företagarna.

Fler nyheter från Företagarna