Günther Mårder Årets digitala kommunikatör i Almedalen - igen!
I år är det andra gången kommunikationsbyrån Springtime i samarbete med medie-bevakningsföretaget Notified utser en vinnare i kategorin Årets digitala kommunikatör i Almedalen.
I ett pressmeddelande och i en livesändning på webben meddelar man att prisets vinnare för andra året i rad är "superkommunikatören Günther Mårder", vd på Företagarna.
Günther tar hem priset med motiveringen:
Vår vinnare har med metikulös precision, balanserat förarbete, momentan spontanitet och oslagbar närvaro i multipla kanaler gjort en heltäckande bevakning av sina frågor under almedalsveckan. Han har livepoddat, skrivit debattartiklar och repliker, tweetat, snapchattat, facebookat, periscopat och instagrammat. Han har i princip fungerat som ett eget mediehus, utifrån den egna organisationens synvinkel.
Under prisutdelningen lyfte Günther Mårder också sin assistent Tove Zander som arbetat mycket med den digitala kommunikationen.
På andra plats kom organisationen Fler unga och på tredjeplats kom Niklas Svensson, Expressen
Juryn vill även ge ett hedersomnämnanden till Almedalsguiden
- Tanken till att vi instiftade priset är att vill vi lyfta goda exempel och inspirera till att satsa mer på digital kommunikation. Förra året såg vi många bra digitala satsningar i Almedalen och i år är jag glad att kunna säga att jag tycker jag att att vi fått se ännu fler. Årets vinnare har gjort riktigt bra insatser, och genom att uppmärksamma dem hoppas jag att vi flyttar fram positionerna för digital kommunikation, säger Karin Bäcklund, digital strateg på Springtime.
- Vi instiftade Årets Digitala Kommunikatör i Almedalen förra året eftersom vi tror att digital kommunikation är framtiden och därmed värt att lyfta. Vår tjänst hjälper dagligen våra kunder att hålla koll på det som sker online och det här priset är ett sätt att ytterligare förstärka det, säger Pär Lagerström, VD på Notified.
Juryn bestod av:
Karin Bäcklund, digital strateg, Springtime, Pär Lagerström, VD, Notified, Camilla Eriksson, retorisk och semiotisk analytiker, Retorikiska, Jonas Morian, kommunikationskonsult, PromeMorian AB/presschef, Almega, Rolf van den Brink, Dagens Opinion
Följ Günther Mårder här!
Twitter och Instagram: @gunthermarder
Snapchat: gunthermarder
Facebook: facebook.com/gunthermarder