Är du vår nya centrumutvecklare i ”Boden Tillsammans”?
Nedan kan du läsa mer om innehållet i tjänsten och vad som krävs för att passa i den.
Ansvarsområden
Övergripande operativt ansvar för planering och genomförande av verksamheten som skall bedrivas inom ramen för vad styrgruppen inom ”Boden Tillsammans” och de olika referensgrupperna beslutar.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär bland annat arbetsuppgifter som:
- Vara aktiv och drivande i att attrahera och få med fler företag och organisationer att vara en del av Boden Tillsammans.
- Vara delaktig i olika projekt kopplat till centrum och handelsutveckling.
- Skapa lång- och kortsiktiga aktivitetsplaner för utveckling av centrum och handel i Boden stadskärna.
- Finna, driva och aktivt verka för samverkansformer med handelsområden som ligger utanför centrum, till exempel Kårbacken och Tegelbruket.
- I dialog med andra organisationer, företagare, tjänstepersoner och olika förvaltningar inom Boden kommun verka för god samverkan inom ramen för uppdraget som centrumutvecklare.
- Samordna planering i ett årshjul för handelsdrivande aktiviteter.
- Leda och själv operativt genomföra aktiviteter i stadskärnan efter vad som planerats att genomföras.
- Planera, driva, genomföra och dokumentera referensgruppsmöten under året.
- Hantera och administrera presentkort kopplat till handeln.
- Bistå företag kopplade till BT med insatser som stärker företagens affärsutveckling och marknadsföringskommunikation
- Intern och extern kommunikation.
- Digital marknadsföring, Facebook, Instagram med flera kanaler.
- Budgetarbete, uppföljning och redovisning.
- Representera BT i olika nätverk och organisationer.
- Vara ”spindeln i nätet” för de som på olika sätt påverkar centrum och stadskärna.
Kompetens- och erfarenhetskrav
- Tidigare ledarerfarenhet i någon form
- Tidigare erfarenhet av samverkansarbete med olika aktörer
- God kommunikativ förmåga
- B- körkort
- Förståelse för grundläggande ekonomiska principer
Meriterande
- Arbetat inom handel, restaurang eller besöksnäring
- Planerat, drivit och genomfört olika aktiviteter/event
- Budget- och administrativt arbete
- Arbetat med marknadsföring och gjort kampanjer och aktiviteter i sociala medier
- Erfarenhet från arbete inom föreningslivet
Personliga egenskaper
- Du är en ”doer” som är drivande, ansvarsfull, ordningsam och självgående
- Du är social och har lätt för att skapa kontakter
- Du trivs i rollen där du har flera olika kontaktytor, som tex, näringsidkare, tjänstepersoner, organisationer, myndigheter osv.
- Du trivs att vara ”spindeln i nätet” och ser hellre möjligheter än problem
- Du är kreativ och driftig
- Du är tydlig i din kommunikation
- Du är marknads- och affärsorienterad
Rekryteringsprocessen sker löpande, och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi finner rätt kandidat. Så om detta verkar intressant, skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 28 januari. Genom att skicka in ditt CV och personliga brev godkänner du också att vi hanterar dina uppgifter enligt lagen om GDPR.
Ansökan sker via e-post till Magnus Sundling på magnus.sundling@foretagarna.se och det går också bra att kontakta Magnus för mer information om tjänsten.
Vi ser framemot din ansökan!