Pressmeddelande: Gränslös frukost i Kalmar 17 april

Publicerad 11 apr 2019
Gränslös frukost – Möten för kompetens Företagarna, Svenskt Näringsliv, Arbetsförmedlingen och Länsstyrelsen Kalmar län bjuder in till en ”Gränslös frukost.” Den 17 april träffas vi på residenset för en spännande morgon där vi sätter mötet mellan arbetsgivare i behov av kompetens och nyanländ kompetens i fokus.

Kompetensförsörjning är en av vår tids största utmaningar och tillväxthinder i Sverige och detta trotts att det idag finns en stor målgrupp som står utan arbete. Med detta som bakgrund har vi skapat ett forum i form av Gränslös Frukost där arbetsgivare och nyanlända får träffas under enkla former.

Initiativtagare till mötet är Integrationsrådet i Kalmar län. Målet med den Gränslösa frukosten är att nya kontakter ska skapas och att företagen som är på plats ska hitta den kompetens de söker. Mötet mellan aktörerna syftar också till att skapa bättre förståelse och förutsättningar för en mångfald på arbetsmarknaden och att arbetssökande med utländsk bakgrund får fler viktiga kontakter med länets arbetsgivare.

Frukosten serveras vid 07.30 och avslutas vid 09.30.

Hoppas ni har möjlighet att komma och ta del av det viktiga arbete och insatts som görs för att möta upp två viktiga utmaningar för samhället.

Varmt välkommen till en inspirerande morgon!

Kontaktperson Robert Wallin, Bitr. regionchef Företagarna Tele: 0735524221 Mail: robert.wallin@foretagarna.se