För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Intervju med Peter Boström på Bassflow Productions i Bålsta

Publicerad 29 okt 2021

Håbo.jpgBerätta om dig och ditt företag?

Jag startade företaget Bassflow Productions 1992 som 21 åring.  Till mina föräldrars stora förtret så valde jag min hobby som arbete. Branschen är tuff och det är svårt att ta sig in, de första åren gick ganska trögt på grund av att jag saknade kontaktnät. Idag är situationen helt annorlunda då du har hela musikbranschen tillgänglig via nätet. När jag började så var det kassettband och fysiska möten som gällde.

Jag flyttade till Bålsta 2007 och det första vi gjorde var att bygga om garaget till studio. Efter att bara arbetat i källarlokaler var möjligheten att kunna se dagsljus en prioritet. Jag trivs bra i Bålsta som ligger nära Stockholm och andra centrala platser. På fritiden blir det mycket föreningsliv. Ena grabben lirar fotboll i Knarrbacken där jag hjälper till som tränare, den andra killen (tvillingar) spelar hockey Bålsta HC. Andra stora intressen är mat och umgås med goda vänner och njuta av livet.

Vad gör du i ditt jobb?

Jag skriver och producerar musik. Mycket av arbetstiden handlar om en skapandeprocess. Mina kunder är i första hand skivbolag och oberoende artister. Oftast skriver jag låtar som sedan hittar sin väg till rätt artist via det förlag som jag arbetar med.

Har du jobbat med några kändisar?

Det mest kända jag gjort är Euphoria med Loreen som jag gjorde med Thomas G:son och jag har jobbat med artister som; Carola, Danny, Mando Diao, Sanna Nielsen, Charlotte Perrelli osv. Utöver svenska marknaden så jobbar jag internationellt där det oftast handlar om att skriva tillsammans med andra upphovsmän och artister.

Hur ser framtiden ut?

Det är svårt att sia om framtiden. Jag har såklart mina mål, men framgången styrs mycket av artisterna som framför låtarna och hur mycket exponering de får via olika medier. Generellt så ser jag mycket positivt på framtiden.

Fler nyheter från Företagarna