För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter
Tidningen företagaren

Anu köpte Volvo till medlemspris

Publicerad 4 apr 2023
Anu Pöppel är en av många medlemmar som har valt att köpa en ny bil till rabatterat pris genom Företagarna. Hon är också expert på hur du gör din bil till en rullande reklampelare.
Anu Pöppel är expert på hur du får din bil att synas i trafiken. Foto: Karolina Wessman.

Som medlem i Företagarna har du tillgång till några av landets bästa rabatter och förmåner. I topp bland medlemsfavoriterna ligger möjligheten att köpa en ny bil till rabatterat pris från BMW, Ford, Mini, Peugeot, Renault och Volvo.

Företagaren Anu Pöppel valde att köpa en ny Volvo med 10 procents medlemsrabatt. Hon driver företaget Visible Works, en visuell produktionsbyrå som gör allt från att leverera fasadskyltar till att hjälpa företag med bil- och fordonsdekor.

Vilken bilmodell valde du?

- Vi köpte en ny Volvo XC90 för drygt ett år sedan, säger hon.

Och bilen går bra?

- Ja, vi trivs väldigt bra med bilen. Visst, den kan ibland kännas lite onödigt stor i stadstrafik, men när snöovädret slog till med en halv meter snö i förra veckan kändes det bra att sitta i en rejäl bil.

Intresserad av förmåner inom bil och drivmedel?

Upptäck exklusiva medlemserbjudanden och beställ din nya företagsbild till ett rabatterat pris. 


Är bilar en del av din vardag?

- Ja, absolut. En viktig del av vår verksamhet är att leverera bil- och fordonsdekor till både stora och små kunder.

"Firmabilen är en utmärkt reklampelare för ditt företag"

Är det viktigt med fordonsdekor?

- Firmabilen, eller lastbilen för den delen, är en utmärkt reklampelare för ditt företag. Se till att utforma ett bra och säljande budskap, men minst lika viktigt är att bildekoren appliceras på rätt sätt.

Hur formulerar jag ett bra budskap?

- Fundera på vad du vill kommunicera till dina medtrafikanter. Gör det enkelt för andra att förstå vad du kan leverera. Om du säljer fönster ska jag snabbt förstå att du kan hjälpa mig att byta fönster innan det slår om till grönt. Och kom ihåg att vara tydlig med hur jag kan komma i kontakt med ditt företag. En webbadress eller ett telefonnummer räcker långt.

Vilka skräckexempel på dålig bildekor ser du i trafiken?

- Det handlar inte så mycket om budskapen, snarare hur bildekoren (folien) har applicerats på bilen eller lastbilen. Det finns många olika sorters folie och alla är inte lämpliga till fordon. Viktigt är att vända sig till en kunnig leverantör som vet vilken folie samt vilken montageteknik som ska användas just till din bil. Det är så tråkigt när jag ser företagsbilar där dekoren bleknat eller spruckit – inte så bra reklam för företaget.

Förstör jag inte lacken om jag klistrar fast en reklamfolie?

- Nej, det kan vara precis tvärtom. Om du helfolierar en bil så skyddas lacken på bilen mot till exempel stenskott och solblekning. Tekniken går framåt och i dag finns det helt transparenta material (med eller utan reklambudskap) som används just för att skydda lacken mot stenskott. Eller så kan du välja en folie som innebär att du byter färg på din bil.

Fler nyheter från Företagarna