För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Årets Företagare och Årets Unga Företagare i Kävlinge

Publicerad 5 jun 2023
Årets Företagare - Vi har belyst Padel-Sverige Årets Unga Företagare - vi erbjuder live-shopping en ny uppskattad försäljningskanal
Fredrik Nilsson & Sofie Johansson

Utmärkelserna delades ut på Företagarfest i strålande solsken på Badhotellet Barsebäcksstrand.  Det bjöds på god mat, underhållning och härligt mingel.

Kommunstyrelsen ordförande Annsofie Thuresson och näringslivschef Mats Rosén fanns på plats.

Från Företagarna Öresund Marita Boström och Rolf Östinge. 

Motivering till Årets Företagare i Kävlinge

Vald till Årets Företagare i Kävlinge kommun 2022 är Fredrik Nilsson.

Vi har spelat in en kort film om Fredrik Nilsson och Mammuth AB -  se filmen här 

Tack till  Filmbruket som hjälpt oss med detta.

Motivering till Årets Unga Företagare i Kävlinge

Vald till Årets Unga Företagare i Kävlinge kommun 2022 är Sofie Johansson.

Sofie hade alltid haft en dröm om att driva eget bolag. Under 2015 gjorde hon slag i sak och förverkligade drömmen genom att starta Lowina’s AB (”Lowina’s”).

Lowina’s är en mode- och livstilsbutik. Bolaget har i dag dels en e-handel, dels en mindre, fysisk butik på Företagshusvägen mitt emellan Kävlinge och Löddeköpinge. Personalstyrkan består av tre personer.

Det kommer kontinuerligt in nya produkter till e-handeln och butiken, och som kund kan du därför alltid hitta nyheter på såväl de digitala som de fysiska butikshyllorna. Visionen – som stämmer väl överens med verkligheten – är att Lowina’s ska erbjuda unika och trendiga kläder samt accessoarer för kvinnor i alla åldrar.

I dag handlar många av Lowina’s kunder via e-handeln. Genom Sofies aktiva arbete med sociala medier har Lowina’s fått kunder över hela Sverige. På Facebook har för närvarande Lowina’s cirka 36 000 följare och på Instagram cirka 15 400 följare. Sofie uppdaterar ständigt de digitala kanalerna med foton från butiken och kollektionerna. Dessutom håller hon ofta i liveshopping-sändningar – ett modernt och kreativt affärssätt.

Sofie menar att bland det mest betydelsefulla för verksamheten och expansion av den, är kundernas förtroende och deras önskan om att återkomma. Lowina’s lägger därför, genom Sofie, ned stort engagemang kring kundernas upplevelse. Engagemanget lönar sig, och kunderna uppskattar bland annat Lowina’s för den personliga prägeln på verksamheten och för smidiga och snabba leveranser vid shopping via e-handeln.

Bolaget har genom åren visat stabila siffror. Sofies energi, driv och omsorg om verksamhetens kunder har visat sig vara ett framgångsrikt koncept.

Vi ger Sofie med kollegor våra bästa lyckönskningar avseende verksamheten och utvecklingen av den.

läs gärna den fina artikeln i Sydsvenskan den 3 juli 2023.

 

 

Fler nyheter från Företagarna