De har byggt en solid digital infrastruktur som ger dem full kontroll över varje projekt, från planering till utförande. Fokus ligger alltid på att vara steget före och leverera med konsekvent hög kvalitet, varje gång.
– Tack vare våra engagerade medarbetare och deras höga kompetens kan vi ta oss an en bred variation av projekt. Vi besitter en stark kombination av teknisk expertis, hållbarhetstänk och tydlig kommunikation. Till skillnad från många andra tar vi gärna totalansvar för projekt, i stället för att verka som underentreprenör åt byggföretag, säger Pontus Edwardzon.
Han vill vara en attraktiv arbetsgivare för de som vill utmanas, utforska, utvecklas, påverka och förbättra. Och även vara en viktig del av en tight organisation – i stället för att bara vara en i mängden, säger Edwardzon.
– Jag är stolt över våra medarbetare och deras yrkesstolthet. De levererar dag in och dag ut med hög kvalitet och kundfokus. Dessutom är jag otroligt stolt över den företagskultur vi har byggt – den är modern, inkluderande, kommunikativ, lösningsorienterad och sätter alltid service i första rummet. Att våra kunder väljer att återkomma gång på gång är ett kvitto på att vi gör något rätt, säger Edwardzon.
Självklart företagande
Sedan Pontus började arbeta har företagande alltid varit en stark drivkraft. När möjligheten dök upp fanns det ingen tvekan – det var dags att satsa fullt ut.
– Min vilja att skapa något eget grundar sig i en kombination av rastlöshet, tävlingsinstinkt och en stark övertygelse om att saker alltid kan göras bättre, effektivare och roligare, säger Edwardzon.
Sedan dag ett har visionen varit att vara det naturliga valet som elserviceföretag – moderna, digitala och kommunikativa. Bygg- och elbranschen har ofta dragits med ett rykte av bristande kommunikation, något man på Elektri Skåne bestämde sig för att förändra. Genom att använda helt digitaliserade stödsystem ser de till att inget faller mellan stolarna och att kommunikationen är tydlig från första kontakt, både internt och externt. De strävar efter att vara ett företag som inte bara levererar hög teknisk kvalitet, utan också överträffar kundernas förväntningar genom smidig och transparent kommunikation.
Vilka är dina bästa företagartips?
– Satsa på människor. Rätt personer kommer att förvärva rätt kunskap och lyfta företaget på alla plan. Se också till att ha en grundläggande struktur som är flexibel och lätt att förbättra när nya idéer kommer in, säger Edwardzon.