Hur har året som vinnare av Årets Unga Företagare varit? 

– Det har gett en ny typ av uppmärksamhet och vi – som annars mest syns i sociala medier – nådde en målgrupp som vi inte pratar med så ofta. Det var kul och vältajmat eftersom vi öppnade popupbutiker i samma veva – och parfym blev årets julklapp. Vi landade på strax över 85 miljoner kronor i omsättning för 2024, och vi räknar med att öka 60 procent i år, med bra lönsamhet. 

LÄS MER: Nya rekord för Sveriges bästa företagare

Ni har gått från en lokal på 400 kvadratmeter till hela 3 000 kvadratmeter? 

– Ja, vi är kvar i Nässjö och renoverar vår nya fastighet. Vi har också utökat teamet från åtta till elva personer. 

Du lyfts på tidningen Chefs lista, Årets Unga Ledare 2025, med din syn på att må bra på jobbet? 

– Den så kallade 996-trenden gör mig arg, där man jobbar klockan 9–21 sex dagar i veckan. Det är inte bara så man når framgång i ett företag. Jag älskar att jobba men visar också vägen för medarbetare genom att ta ledigt och umgås med nära och kära. Det finns annat i livet än jobb. Våra medarbetare ska tycka om att gå till jobbet och må bra. 

Vilka är utmaningarna och vad ser du fram emot? 

– Att skala upp bolaget utan att tappa det personliga – och att vara delaktig i den dagliga verksamheten utan att det blir på ett jobbigt sätt. Något som jag tycker är jätteroligt är att vi ska ta fram fler produkter kopplat till doft. Vi lanserade bodylotion i början av sommaren som sålde slut direkt. 

Vilka tips har du till nästa vinnare som utses i oktober? 

 Vinsten är en boost för självförtroendet, passa på att suga åt dig! Och sätt upp en tydlig plan för vad du vill få ut av rampljuset. Jag insåg i efterhand att jag hade velat prata mer om mina hjärtefrågor, som kvinnligt entreprenörskap och hur viktigt det är att skapa en hälsosam arbetsplats. Sist men inte minst – ta inte saker på för stort allvar. Det är okej att både vara ambitiös och mänsklig.