Vad var det som fick dig att bli företagare?
– Vi har alltid varit företagare i familjen och jag ville gå samma väg men det var inte självklart med vad. Allt från trädgårdstjänster, matbutik och marinbutik stod på idélistan men sedan så löste slumpen resten och det blev markiser och solskydd.
Berätta lite om företaget!
– Solkomfort är ett företag som jobbar inom solskyddsbranschen. Vi levererar markiser, persienner, rullgardiner och plisségardiner till privatpersoner. Vi bygger uteserveringar till restauranger och är med på byggprojekt inom kontor, vård och skolor. Vi gör även löpande installationer och service för offentlig sektor.
Vad är det ni gör i ert företag som sticker ut från mängden och gör er unika?
– Jag skulle säga att det är vårt huvudfokus på kundnöjdhet. Vi har filosofin att om vi har fantastiskt nöjda kunder så kommer vi att få ett välmående och lönsamt bolag. Fokus på pris blir mindre viktigt och man väljer oss för vår service och kvalitet.
Vad i ditt företagande gör dig mest stolt?
– Jag blir stolt över att titta tillbaka på vad vi utvecklat och gjort sedan vi tog över företaget, samt vilket gott rykte vi fått. Sen är jag även väldigt glad över det stora kontaktnätet jag fått genom mitt företagande, olikt en snickare så är vi sällan mer än ett par timmar på varje ställe, så det blir många nya ansikten.
Hur ser framtidsvisionerna ut?
– Vi vill fortsätta bygga vidare på den grund vi lagt och växa geografiskt, samt utveckla vårt systerbolag Entrékomfort i samma anda som Solkomfort.
Vilket är ditt bästa företagartips?
– Keep on going och tro på det du gör. Försök alltid att göra allting lite bättre än dina konkurrenter. Det kanske inte bär frukt på en gång men är du alltid lite bättre, gör lite mer, så kommer du segla förbi tillslut!
På vilka sätt jobbar ni med hållbarhet i verksamheten?
– Mycket fokus ligger på hållbarhet. Vi gör mycket åtgärder för att våra produkter skall leva så länge som möjligt samt att våra produkter eliminerar utnyttjande av AC, vilket sparar massa energi.