Varmt välkommen till Åtvidabergs politikerdebatt!
När: 9 september
Tid: 17.30
Var: Kulturhuset
På plats: representanter från alla partier, styrelsen i Företagarna Åtvidaberg och alla ni som vill få chansen att fråga och förhoppningsvis få svar gällande hur partierna ser på företagandet i Åtvidaberg och dess framtid.
Anmälan: senast 1 september till Sabina Lundgren Lundgrensabina@outlook.com Meddela även ev. allergier.
Vi bjuder på kaffe och tårta.
Moderator för kvällen är Frida Boklund, regionchef Företagarna.
Vi befinner oss i en föränderlig tid med stora omvärldsutmaningar. Nationellt och internationellt har vi flera tuffa år bakom oss med pandemi, krig, energikris, höjda räntor och stigande bränslekostnader. Det blir helt enkelt allt tuffare att framgångsrikt driva ett företag i Sverige.
Samtidigt är det de små företagen som utgör den ekonomiska ryggraden i vårt land. I Åtvidaberg utgör de den största skatteintäktskällan.
Det är fungerande och lönsamma företag som gör att resurser kan tillföras skola, vård och omsorg. Förutsättningarna för att driva företag i vår kommun är därför en välfärdsfråga.
Det behövs ständigt drivna politiker som vågar ifrågasätta befintliga arbetssätt, lätta upp i regeldjungeln och kratta manegen så att företag kan skapas och växa.
Vi hoppas att vi ses där - ju fler vi är, desto starkare röst får vi!
Med vänliga hälsningar
Styrelsen, Företagarna Åtvidaberg