Årets Företagare i Skurup vill bygga långsiktiga kundrelationer

– Vi jobbar med en butiksdel innefattande sport, mode och cykel. Vi har även en team-del som jobbar med försäljning av produkter till idrottsföreningar och en work-del som jobbar med arbetskläder, arbetsskor, profilkläder och profilreklam till företag, säger Mattias Jelvemark.
Ett starkt team som är beredd att göra det lilla extra i varje kundmöte är receptet på bolagets framgångar.
– Vi har hittat en bra mix av gedigen service i fysisk butik och digitala hjälpmedel. Det viktigaste ledordet i kundrelationen är hållbarhet. Vi ser det som en långsiktig relation där kunden ska handla behovsstyrt, säger Jelvemark.
Framåt vill Mattias se en hållbar utveckling där tillväxten inte ger negativa effekter på kundservice och befintliga kunder.
– Jag är stolt över att vi har varit proaktiva och utvecklats under åren i en svår och konkurrensutsatt bransch. Vi har aldrig stått stilla i vår utveckling, företaget utvecklas snabbare än vad branschen gör, säger han.
Mattias vill alltid motivera sina anställda och är inte rädd för att visa att man själv måste lägga ner tid och insatser. Han säger att den största utmaningen i företagandet är att räcka till som chef och medmänniska när man har med andra människor att göra.
Kan du dela med dig av tre råd till den som vill vinna Årets Företagare i framtiden?
– Var proaktiv, börja diskutera och göra förändringar som är nödvändiga innan det är för sent. Var insatt, du måste vara insatt i dina siffror, både intäkter och kostnader. Analysera konkurrensen – du måste ständigt göra en omvärldsanalys för att veta hur din konkurrens agerar och inte agerar, säger Jelvemark.