Milook Sweden AB har som affärsidé att designa och producera en basgarderob (kläder och accessoarer) för kvinnor i alla åldrar och storlekar. Milook fokuserar på helheten vilket betyder att det inte bara är kläder som visar människan utan även hur man mår (inre och yttre skönhet). Därför erbjuder de även föreläsningar kring detta vid sina event.

Försäljning sker via stylister (återförsäljare) runt om i landet som har till uppgift att skapa event antingen på företag, hotell eller i hem. På dessa event sker föreläsning, visning och försäljning av kläder.

Utmaning för Milook Sweden AB:

-  Företaget har en kraftfull affärsidé med mycket stor potential för flera länder.
-  Sortiment är på plats. Föreläsningar är på plats.
-  Företaget har en försäljning i dag men den ligger på för låg nivå.
-  Utmaningen som ett första steg är att hitta fler
    stylister/återförsäljare runt om i Sverige.

Coachningen gick därför ut på att vi tillsammans tittade på vilka typer av kanaler är bra för att hitta fler stylister.

Kommentarer från Erika och Lillan
efter coachningen:

-  Väldigt bra eftersom det var så konkret.
-  Vi fick många bra tips och det var bra att vi brainstormade
    tillsammans.
-  Vi fick en konkret handlingsplan som vi började arbeta med direkt.