Sociala medier är en ständigt föränderlig värld, där mycket händer snabbt och vi har alla våra olika sätt att förhålla oss till det. Att man har drygt en sekund på sig att fånga mottagaren är både skrämmande och lite fascinerande, för det är genomsnittstiden som man lägger på varje inlägg i det sociala medieflödet.
- Det gäller att vi som avsändare vet vad vi vill säga, varför och till vem.
Vi behöver också tänka till på vem som vill höra vad och i vilka kanaler. Många parametrar! säger Agnetha Björnsdotter Berglund.
Foto: Sandra Torbjörnsdotter Dotter & Döse i Lidköping
Sandras föreläsning handlade om vad som är viktigt på riktigt när man vill förmedla sitt varumärke. Under dragningen kom flera goda tips och tricks på hur man kan nå ut i det sociala medieflödet genom att sätta sin egna plan och innehåll.
Sandra tog även upp exempel på varför vissa företag döms att betala vite på miljonbelopp för sina samarbeten med influencers och vilka inlägg som behöver markeras som reklam för att vara lagliga.
-Dotter & Döse brinner för att inkludera kvinnliga nätverk, där man byter kunskap och inspirerar varandra. Det kan vi som lyssnade verkligen skriva under på! Ett kraftfullt och starkt budskap som var tongivande för hela föreläsningen." säger Agnetha Björnsdotter Berglund deltagare och engagerad i Företagarna Lidköping.
STOLT är ett samarbete mellan SEB och Företagarna Lidköping.