Smörgåsbord av förmåner på Företagarnas kongress
Ju fler medlemmar vi är, desto bättre förmånsavtal kan vi sluta med partners som ger mervärde för våra medlemmar. Så sade Företagarnas vd Benjamin Dousa i en passus i sitt kongresstal på fredagen.
Redan i dag är Företagarnas medlemmar en mycket attraktiv målgrupp för förmåns- och innehållspartners. Det märktes på ett handfast sätt i foajén till Gävle konserthus där rekordmånga utställare fanns på plats under Företagarnas kongress för att berätta om alla erbjudanden och rabatter medlemmarna kan använda.
− Det är jätteroligt att så många av våra partners prioriterat att vara på plats under kongressen och träffa våra medlemmar. Vi har via våra avtal en fantastisk bredd på medlemsrabatter och erbjudanden. Det går faktiskt att spara in sin medlemsavgift genom att nyttja våra förmåner, säger Alexander Holles, partneransvarig på Företagarna.
Redan på torget utanför entrén till konserthuset gick det att se att något speciellt var på gång. Där stod flera av de allra senaste bilmodellerna uppställda från BMW, Ford, Renault och Volvo. En del bilar finns inte ute i bilhallarna ännu och går i vanliga fall bara att se på bild. Nu kunde de som var intresserade öppna dörren och sätta sig i förarsätet.
Mycket pengar att spara
I pauserna mellan förhandlingarna och programpunkterna på kongressen passade de hundratals deltagarna på att ställa frågor om bilarna och prata drivmedelspriser och laddning med OKQ8 och Circle K. Eller hyrbilar med Europcar, körjournaler och GPS-trackers med Jiricom och hotellerbjudanden med Best Western.
Många passade på att ställa frågor till utställarna från PRV om och hur man ska tänka kring patent, upphovsrätt och varumärke och personerna från Business Sweden fick svara på frågor om internationalisering och export. Passande nog var även Froda och Almi på plats för att berätta om företagslån och finansiering, samtidigt som folket från Wordline berättade om smidiga betallösningar.
Grymt bemötande
Många kongressdeltagare pratade med utställarna från IKEA om kontorsmöbler och inredning och med Swedol om verktyg, yrkeskläder och skydd. Utställarna från Inrego pratade om sina cirkulära IT-lösningar och Komplett berättade om IT-produkter och hemelektronik. Hos DB Schenker pratades det frakt på längden och tvären. Tre pratade mobilabonnemang och Företagarna försäkringar visade bredden i försäkringslösningarna.
− Det är en positiv stämning här på kongressen och vi får grymt bemötande både från Företagarna som organisation och av alla medlemmarna. Vi är så nöjda med att vara här, sade Sara Uhlin, operativ chef på Tre.
Hon sammanfattade flera utställares intryck av att det är väl använd tid att vara på plats under kongressen.
− Det är värdefullt att se och höra vad våra kunder och potentiella kunder bland Företagarnas medlemmar anser om vårt erbjudande, sade hon.
Vi har ett starkt erbjudande
Företagarna samarbetar med Länsförsäkringar och Willis Towers Watson gällande försäkringserbjudandet. Johan Larsson från Länsförsäkringar och Johan Agrenius från WTW stod tillsammans som utställare för Företagarna Försäkringar under kongressen.
− Jag representerar företags- och bilförsäkringarna för Företagarnas medlemmar – de som heter GARANT. Jag tycker att det är otroligt värdefullt att både kunna informera om våra erbjudanden och ha örat mot rälsen. Jag får veta vilka behov slutkunden ser och får höra om deras erfarenheter av våra försäkringar, säger Johan Agrenius.
Johan Larsson håller med.
− Det är jättepositivt att vara här. Jag är överraskad över hur otroligt mycket energi det är bland alla deltagare. Det är nära till samtal och bra att kunna prata under enklare former om försäkringar. Jag har redan åtta kunder som jag ska ringa nästa vecka, säger han.
Båda tycker att det är givande att stå bredvid varandra, under Företagarna försäkringars paraply.
− Tillsammans erbjuder vi en helhetslösning och kan lösa allt från personrisk till fastighetsförsäkring. Det är ett starkt erbjudande, säger Johan Agrenius.