Företagarna näst mest uppmärksammade i sociala medier i Almedalen

Under Almedalsveckan trängs partier, organisationer, företag och allmänhet i Visby för att diskutera och debattera aktuella frågor. Att nå ut i bruset är alltid en utmaning - något som Företagarna jobbar hårt för.
När tidningen Resumé nu sammanställer Almedalen i sociala medier hamnar Företagarna på en andra plats i kategorin Mest uppmärksammade organisation i sociala medier, strax efter Fler unga som knep förstaplatsen och före trean Unionen.
Resumé listar också de mest populära ämnena. Digitalisering, följt av skolan och integration. Digitalisering, skola i form av kompetensutveckling och integration är också ämnen Företagarna satsat mycket på både i vårt dagliga arbete och i årets Almedalsprogram.
Också Företagarnas vd har prisats för sin digitala räckvidd i Almedalen. Günther Mårder tilldelades på fredagen i Almedalen priset Årets Digitala Kommunikatör i Almedalen.