headphones newspaper video-player

Är ditt företag redo för börsen?

Svara på 8 frågor och ta reda på hur redo ditt företag är för börsen.

Artikeln är ett samarbete med Spotlight

I Spotlights börsindikator kan du enkelt göra ett första test kring om bolaget är redo att noteras på en marknadsplats.

Indikator 468x240.jpg

Genom att svara på frågor om exempelvis bransch, kapitalbehov och hur snabbt ni behöver ha kapitalet får du en indikation kring om det är dags för en notering eller om det finns något att komplettera med.

Relaterade artiklar

Att göra en exit

Uttrycket “Att göra en exit” används ofta när entreprenörer har sålt sitt bolag och tjänat på aff...

Mer om crowdfunding

Crowdfunding kan i och med att många människor är inblandade ge uppmärksamhet och PR på köpet.

Peer to peer (P2P)

Med peer to peer-finansiering (P2P) brukar man mena när en grupp individer går samman för att fin...

Mer om crowdfunding

Crowdfunding kan i och med att många människor är inblandade ge uppmärksamhet och PR på köpet.

Företagsfinansiering

Tillväxt är målet för de flesta företag, men oftast behövs externt kapital för att få upp farten. Det gäller också i uppstarten av ett nytt bolag.

 

Läs mer: 

För dig som oroar dig för likviditetsproblem

Nyemission - så fungerar det

Offentliga finansieringsalternativ

3 affärsmöjligheter i krisen

Nya mål och utveckling med notering