För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Årets Unga Företagare Nyköping satsar på marknadsföring i nuet

Publicerad 3 jun 2022
I oktober varje år delas det prestigefyllda priset Årets Unga Företagare Sverige ut till en företagare som är under 35 år. Vinnaren har tagit sig först till vinsten i sin kommun och vidare till regionsfinalen för att till sist koras till Årets Unga Företagare i Sverige. Vi har pratat med Årets Unga Företagare Nyköping.
Under Näringslivsgalan prisades Keep Up Agency’s VD och grundare Emanuel Fröberg med utmärkelsen Årets Unga Företagare Nyköping. Foto: Företagarna Nyköping

Keep Up Agency fokuserar man på det lokala, det personliga och det unika. Deras kunder ska positioneras så att de blir näst intill omöjliga att undvika.  Målet är att skapa marknadsföring som berör, engagerar och ger resultat. Med devisen: Marknadsföring i nuet, vill Keep Up Agency göra sina kunder relevanta på den plats de verkar. Vi har pratat med Årets Unga Företagare Nyköping företagets vd och grundare  Emanuel Fröberg. 

-Stort grattis till utmärkelsen Årets Unga Företagare Nyköping Emanuel! Vad var det som fick dig att bli företagare?

- Tack! Ända sedan jag var liten har jag haft en vision att bli företagare. Som 11-åring hade jag egna Youtube-kanaler som fick miljontals visningar. Redan då lades grunden till det mitt företagande är idag. Förståelsen för hur man fångar uppmärksamhet. Jag imponerades av profiler som gjorde sin egen grej och förändrade en hel bransch.

"När mina bröder såg upp till artister och skådespelare, såg jag upp till Amazons grundare Jeff Bezos och Facebooks grundare Mark Zuckerburg".

-När jag startade företaget kombinerade jag förståelsen för det nya medielandskapet med min drivkraft att skapa något eget. Min stora belöning har alltid varit friheten. Att få jobba tillsammans med andra inspirerande personer och ta ett projekt från 0–100.

- Vad är det ni gör på ditt företag som gör att ni sticker ut i jämförelse med andra branschkollegor?

-Keep Up Agency startades en vision att förändra branschen till det bättre för kunden.

”Jag förstod tidigt att det fanns en frustration hos företagen att de inte kunde koppla investeringar i marknadsföring till faktiska resultat.”

- I den insikten uppkom också namnet på verksamheten. Keep Up, som syftar på att följa med i utvecklingen av det snabbt accelererande medielandskapet. För att lyckas göra det krävs en enorm nyfikenhet på människors beteende. Det är också en stor del av lösningen för att få ut så mycket som möjligt av kundens marknadsföringsinvesteringar. Att vara snabb på bollen i nya trender och att bemästra nya plattformar där marknaden finns, i kombination med hög kreativitet, ger stora resultat. En annan nyckelfaktor är vårt lokala fokus.

 ”Vi arbetar primärt med entreprenörsledda bolag på en lokal marknad. Vi kallar det lokal relevans. I grund och botten handlar det om kraften i Communitys.”

-I en stad med upp till 150 000 invånare har alla en sak gemensamt-ett väldigt starkt band till den stad de bor och lever i. De vaknar på morgonen i den staden, jobbar under dagen i staden och somnar samma kväll i staden. Livet kretsar månt och mycket kring staden du lever i. Detta nyttjar vi i våra strategier för kunden, vilket har lett till unika resultat som är 100% mätbara. Det är också något som branschen uppmärksammat oss för genom listplaceringar i bland annat affärsmagasinet Resumé.

-Vad i ditt företagande gör dig mest stolt?

-Jag är stolt över att jag själv skapat en situation där jag lever min dröm. Från att jag som 11-åring drev Youtube-kanaler, till att spinna vidare och skapa en marknadsföringsbyrå som lyckas få andra etablerade företag att växa. 

-Kan du dela med dig av tre råd till den som vill vinna Årets Unga Företagare i framtiden?

-Ja absolut! Fokusera på ledarskapet, engagerade medarbetare är nyckeln till att skapa den energi som krävs för att bli ett starkt tillväxtföretag.

"Agera som en förebild i din kommun genom att alltid försöka hjälpa folk i din omgivning".

-Arbeta ständigt med att försöka utveckla företaget på ett hållbart sätt. Något som har varit viktigt för mig är samhällsengagemanget och bidra till att skapa möjligheter för andra människor på den plats jag verkar.

-Stort tack för du delar med dig Emanuel och lycka till på din fortsatta företagarresa! 

Fler nyheter från Företagarna