För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter
Tidningen företagaren

De framtidssäkrar bolag och myndigheter

Det är bråda tider för tillväxtbyrån The Social Few, grundad av Suzan Hourieh Lindberg, David Khabbazi och Zilan Lawan. Företaget hjälper myndigheter, organisationer och börsnoterade bolag att framtidssäkra sig. Ett arbete som accelererat rejält under covid-19.
Publicerad 10 jun 2020
The Social Fews grundare (från vänster) Zilan Lawan, Suzan Hourieh Lindberg och David Khabbazi har mer att göra än någonsin. Foto: Karin Wesslén.

– Vi ser att företag med fler perspektiv klarar sig bättre genom krisen. Många tar chansen att rusta sig inför nästa utmaning, säger Suzan Hourieh Lindberg, vd för The Social Few som nominerats till Årets disruptör 2019 och en rad andra utmärkelser.

För fyra år sedan startade hon The Social Few, en byrå med digital spetskompetens med fokus på ökad perspektivtäthet inom organisationer och i deras målgrupper. En del av drivkraften återfinns i att Suzan Hourieh Lindberg under åren hanterat varumärkeskriser kopplade till just brist på perspektiv.

Enorma möjligheter

Det som sker just nu är tragiskt, konstaterar hon, men vi har enorma möjligheter när vi bygger upp verksamheter på nytt:

– Det kommer bli bra igen, men hur kommer det att se ut? Det är nu vi formar det näringsliv och samhälle vi vill ha, säger Suzan Hourieh Lindberg.

”Det är nu som vi formar det näringsliv och samhälle vi vill ha”

The Social Few gör mätningar och analyser av medarbetare, ledare och målgrupper, samt skapar målgruppsanpassade strategier för olika typer av organisationer. Att inkludera fler perspektiv i sin affärsstrategi har aldrig varit så viktigt som nu och framöver, inflikar David Khabbazi, medgrundare och operativ chef för The Social Few.

– Hög perspektivtäthet ökar bolagets learnability, förmåga att förnya sig själv och framförallt att hitta mätbara lösningar för reella utmaningar, säger han.

3 exempel på snabb omställning

De lyfter fram tre exempel på företag som stått ut ur mängden under covid-19-krisen, tack vare inkluderande och representativa team:

Natural Cycles som jobbar med fertilitetsdata var supersnabba med att fatta vilket värde deras data har och att de också kan mäta utvecklingen av viruset. De snappade snabbt upp den möjligheten att ställa om.

Rebtel jobbar med minoritetsgrupper som målgrupp och ser till att människor kan ringa hem till släkt och vänner runtom i världen. Nu ser de till att människor i utsatta lägen får rätt information.

Novare Group var snabba att skapa Beredskapslyftet och börja samarbeta med Sophiahemmet kring permitterade från SAS för att omskola dem för att hjälpa till inom vården.

Fler nyheter från Företagarna