För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter
Tidningen företagaren

Boardie = Ankarlift 2.0

Niclas Stjernberg har, tillsammans med medgrundare Erik Englund, tagit sig an ankarliften som sett likadan ut i många decennier, (företagets humoristiska devis lyder ”The T-bar has been a pain in the ass since 1934 – until now”).
Publicerad 10 jun 2016

103 unga idéer: Stor lista med Sveriges mest lovande unga entreprenörer

Uppsaladuons produkt får premiär på tiotalet svenska skidorter, däribland Åre, lagom till årets vintersäsong. 


– Det hela började på en gemensam skidresa, jag åkte skidor, Erik bräda. Vi märkte att vi båda drog oss för att ta ankarliften, trots klart längre kö vid sittliften. Förra sommaren satte vi i gång och rekade intresse och under hösten och vintern har vi testat prototyper i backen.

Förutom en mer behaglig färd uppför backarna rymmer Boardies nya ankarlift även reklamplats som ska ge skidanläggningar chansen till
extra intänkter. Och nu väntar högre toppar.

– Efter de första pilotprojekten i Sverige kommer vi ta in en finansieringsrunda till, för att gå in i Alperna.

Taggar
Fler nyheter från Företagarna