Vad?
Nu erbjuder vi en spännande helt kostnadsfri möjlighet att vinna ett personligt möte med några av de klokaste huvudena i branschen. De här personerna sitter på guldvärd kunskap som kan hjälpa företag i alla skeden att växa och utvecklas. Du väljer i formuläret nedan den personen som du anser ha mest utbyte av att sitta ned med. Det kommer vara fokus på erfarenheter och konkreta tips som gör skillnad.
Hur?
Du fyller i formuläret längst ned på sidan för att vara med i tävlingen. Vi kommer att dra fem vinnare som får chansen att boka in ett två timmars en-till-en-samtal. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller har varit med ett tag. Mötet kan äga rum antingen på Företagarnas kontor i Stockholm eller digitalt, beroende på vad som passar bäst för dig.
Varför?
Tänk på det här som en unik möjlighet att få personlig rådgivning och dela erfarenheter som direkt kan tillämpas i ditt företag. Vi kommer göra allt för att det ska bli till maximal nytta för just dig och ditt företag. Så här är din chans att ställa de där viktiga frågorna och verkligen få svar som kan göra skillnad. Det är helt kostnadsfritt och du väljer själv vad ni ska prata om, win win!
Karin Berggren är Företagarnas chefsjurist. Hon har gedigen erfarenhet av alla tänkbara juridiska frågor som småföretagare ställs inför. Rådgivarna på Företagarna brukar säga att det allra bästa man kan göra är att tänka efter – före, alltså innan problem uppstår. Det är lättare sagt än gjort. Men nu har du möjlighet att träffa Karin och ställa frågor om anställningsvillkor, personalfrågor, affärsavtal eller vad det är som du går och tänker på.
Magnus Johansson är Företagarnas expert på offentlig upphandling. Han har en bakgrund inom Förvaltningsrätten och på Konkurrensverket. Magnus vet hur man bygger broar mellan företag och det offentliga, vilket kan öppna nya vägar för ditt företag om du är intresserad av att ha kommuner eller myndigheter som kunder. Det är Magnus du ska träffa om du vill veta vad som krävs för att delta i och vinna anbud i offentlig upphandling.
Anna-Carin Enwall är Företagarnas marknads- och försäljningschef. Hon har erfarenheter från både storföretag och egenföretagande. Med insikter och kunnande inom analys och affärsutveckling är Anna-Carin den du ska träffa om du vill veta mer om hur du tar företaget vidare, oavsett om det gäller tips i här-och-nu-frågor eller om du vill veta hur du styr din verksamhet mot nya mål.
Till formuläret
Caroline Antonsson är marknadsansvarig på Företagarna och kan digitala strategier på sina fem fingrar. Hon är den som byggt upp Företagarnas marknadsavdelning från grunden och utvecklat den digitala försäljningen och den kanalstrategi som den vilar på. Frågor om marknadsföring eller om du är intresserad av AI-utvecklingen och hur du kan dra nytta av den i ditt företag är Caroline rätt person att prata med. Ett samtal med henne kan ge dig de verktyg och den motivation som behövs för att boosta ditt företags digitala närvaro och innovation.
Filip Goldmann är Företagarnas chef för avdelningen för ekonomi, IT och HR. Han är utbildad vid Handelshögskolan i Stockholm och universitet i St. Gallen i Schweiz och brinner för hållbarhet och socialt entreprenörskap. Filip har stor erfarenhet av hållbarhetsarbete och organisationsutveckling med människan i centrum. Har du frågor om hur du hur du kan tänka kring att skapa effektivitet och använda alla företagets resurser på ett hållbart sätt är det honom du ska prata med, oavsett om ditt fokus ligger på hur du ska få med dig anställda på de mål du har för företaget eller hur du kan tänka kring ditt företags ekonomiska förvaltning.
Suzanne Asserholt som är chef för Företagarnas avdelning för regioner, organisation och event, har lång erfarenhet av ledarskapsutveckling och kulturskapande. Med över 25 år i branschen, har Suzanne bred kunskap om hur man skapar en företagskultur som inte bara överträffar jämförelseindex år efter år, utan också enar en arbetsplats mot gemensamma mål. Hennes arbete fokuserar på att bygga en miljö där alla bidrar aktivt och engagerar sig i företagets vision. Suzanne delar med sig av sina insikter och erbjuder praktiska tips och råd som fungerat för många.
Pernilla Norlin är Företagarnas samhällspolitiska chef. Hon har gedigen erfarenhet av politisk påverkansarbete och policyutveckling, bland annat från Sveriges Ingenjörer och Globaliseringsrådet. Det är Pernilla som leder Företagarnas arbete med att få riksdag, regering och kommunernas beslutande församlingar att fatta beslut som ger ett bättre företagsklimat. Om du har idéer och förslag på hur Sverige kan bli ett mer företagarvänligt land eller behöver veta hur du ska göra om du stöter på hinder i din kommun är Pernilla den du ska prata med.
Benjamin Dousa är Företagarnas vd. Han är känd som en skarp debattör och en lyssnande ledare. Benjamin har ett brett kontaktnät som spänner från maktens korridorer till golven på småföretagen. Han har arbetat politiskt på kommunal, regional och riksnivå och har varit vd på tankesmedjan Timbro. Benjamin är den du ska möta om du vill bredda din syn på påverkan och hur du kan bidra till positiva förändringar för företag. Han delar gärna med sig av tillvägagångssätt för att få genomslag i politiken och hur ditt företag kan dra fördel av Företagarnas initiativ.
Syns inte formuläret?
Testa att klicka på den lilla markeringen i högra hörnet på sidan och godkänn funktionella cookies.
Fungerar det fortfarande inte? Kontakta foretagarnas.webbredaktion@foretagarna.se.
För att delta i tävlingen behöver du fylla i ett formulär som finns tillgängligt längst ned på sidan. Formuläret frågar efter epost och ditt företagsnamn samt vem av experterna du önskar ett möte med. Efter att formuläret har skickats in är du automatiskt med i tävlingen. Lottning av fem personer kommer ske i samband med att tävlingen är avslutad.
Tävlingen är öppen för deltagande från 12 april till 30 april. Vinnarna kommer att meddelas kort efter tävlingens slutdatum via e-post, så se till att du anger korrekt kontaktinformation när du fyller i formuläret.
Ja. När du fyllt i formuläret är du automatiskt med i tävlingen.
Tävlingen är öppen för alla som är intresserade av att utveckla sig själv eller sitt företag, oavsett om du är en nybörjare eller har lång erfarenhet inom ditt område.
Ja, i formuläret som du fyller i för att delta i tävlingen finns en sektion där du kan välja vilken av de tillgängliga experterna du helst vill ha ett personligt möte med. Ditt val bör baseras på vem du tror kan erbjuda mest relevant kunskap och insikter för just ditt företags behov och utmaningar.
Ja, samtalet är helt kostnadsfritt. Vi gör detta då vi vill bidra till att ännu fler företag utvecklas och på köpet får vi större inblick i företagares framgångar och utmaningar.
Nej. Tävligen är riktad både till medlemmar och icke medlemmar. Om man är medlem eller ej kommer inte påverka lottningen.
E-postadressen behövs för att vi ska kunna meddela dig om du är vinnaren i tävlingen. Det är vårt sätt att direkt kontakta dig och ge dig den glada nyheten samt information om nästa steg. Företagsnamnet är nödvändigt för att vi ska kunna säkerställa att du faktiskt har ett företag, vilket är en förutsättning för att delta.