headphones newspaper video-player
sociala medier

Bli proffs på digital marknadsföring

Det finns mycket att hämta genom att få fart på de digitala kontakterna och nätverken. Läs Företagarnas heta lista för att du ska komma igång!

● Gör en separat lista med affärskontakter på Facebook som du använder för statusuppdateringar i jobbsammanhang.

● Använd LinkedIn mer än bara som cv-bank. Gör statusuppdateringar, dela, gilla och gå med i olika grupper som du kan ha nytta av. Använd Pulse, en blogg via Linked-In om du vill vara ännu mer aktiv.

● Arbeta strukturerat, till exempel genom att avsätta viss tid på morgonen och på eftermiddagen för att skriva och svara på inlägg i de sociala medier där.

Tre råd för att komma igång med Twitter:

● Starta ett konto och leta upp dem du vill följa genom att söka på person, bransch eller ämne. Följ många personer, gärna runt 300. På så sätt får du en bra inblick i hur Twitter fungerar och hur andra tänker.

● Lyssna och fånga samtidigt upp saker som du kan ha nytta av i din verksamhet. När du känner dig bekväm med hur det fungerar är det dags att börja nätverka själv.

● Var aktiv och var generös! Svara alltid på meddelanden som riktar sig direkt till dig. Om någon ställer en allmän fråga – svara om du vet svaret. Var generös  med att retweeta (dela) och tacka när någon retweetar dina inlägg.

LÄS MER I FÖRETAGAREN

Räkna ut kostnaden för ditt medlemskap
VÄLJ MEDLEMSKAP, ANGE POSTNUMMER OCH ANTAL ANSTÄLLDA OCH SE ÅRSKOSTNAD