Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats. Läs mer om cookies.

Jag accepterar

FÖRETAGARNA GÄVLEBORG EFTERFRÅGAR EVENTBYRÅ

Företagarna Gävleborg söker nu en eventbyrå för arrangemang av två företagsfester under namnet Eldlotet. Eldklotet har tidigare arrangeras som en fullfjädrad gala. Uppskattad av många men nu tar vi ett nytag och förenklar och moderniserar Eldklotet som går från gala till enklare företagarfest. Tanken är att skapa en härlig, hejdundrande men samtidigt avslappnad och trevlig firmafest för de som själva inte har en firmafest, alla länets fantastiska småföretagare.

Vad som efterfrågas ser du här nedan:

En eventbyrå som arrangerar:

1 En företagarfest  i Hälsingland. Årets företagare i Hälsingland kommer utses, antingen 8 september eller 15 september 2017.

2 En företagarfest i Gästrikland, Årets företagare i Gästrikland kommer utses, antingen 9 september eller 16 september 2017.

 

Ungefärligt antal gäster: 200 per tillfälle. Två tillfällen.

Ungefärlig tid:  18-01

 

Generell beskrivning av företagsfesternas riktning och prägel:

Företagsfesterna ska vara enkla och inbjudande för företagare från alla möjliga olika branscher. De ska kännas kravlösa, inbjudande och roliga. Den primära målgruppen är soloföretagare, mikroföretagare och företagare som driver företag med mindre än 50 anställda. På företagsfesten kommer även andra gäster att närvara som representanter från större företag, kommun, myndigheter, offentlig förvaltning och media med mera men festen ska vara framtagen med den lilla företagaren i åtanke. Deltagarna kommer erbjudas en enklare buffémiddag och biljetterna kommer säljas till ett prisvärt pris där den som vill köper till sin egen dryck. Medlemmar i Företagarna kommer dessutom att ha ett ännu mer prisvärt pris. Festerna blir således enklare och mer kostnadseffektiva än tidigare galor men minst lika roliga för det!

 

Krav på anbud och leverens:

  • Ta fram förslag på upplägg, innehåll, och förslag på program och underhållning genom fyra- fem planeringsmöten med Företagarnas regionchef och förtoendevalda.
  • Projektleda och genomföra båda företagsfesterna med personal på plats som ställer i ordning, finns på plats under eventet och återställer lokalerna efter avslutat event. 
  • Ha kontakt med alla nominerade, samla in material och ta fram powerpointbilder och dylikt som visats på företagsfesterna när de nominerade presenteras (ca 30 nominerade i hela länet).
  • Kunna erbjuda ett digitalt anmälningsförfarande som resulterar i en anmälningslista med namn och kontaktuppgifter samtliga anmälda.
  • Digital inregistrering.
  • Kunna hantera betalning via kort direkt vid anmälan alternativt faktura.
  • Kunna erbjuda en lösning som innebär ett uppskattat och kostnadseffektivt event till bästa möjliga pris både våra deltagare och vår organisation. 

I anbudet ska förutom begärt timpris en ungefärlig total kostnadsbild anges. 

Denna kostnadsbild ska specificeras med vad projektledning av eventet 

kommer kräva i nedlagda timmar och därmed vad det blir för pris, detta som 

totalkostnad dvs från ax till limpa och exklusive moms. 

 

Sista anbudsdag 6 februari 2017. Svar meddelas den 3 mars 2017. 

 Anbud/offert skickas till eva.cooper@foretagarna.se